3ο Γυμνάσιο Μίκρας

Στοιχεία Επικοινωνίας

3ο Γυμνάσιο Μίκρας,
Ευμένη του Καρδιανού,
57500 Καρδία
E: 3gymik@sch.gr
Τ: 23920 66156, 23920 66155

Νομοθεσία

Διδακτική επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Στις 11 Μαΐου 2018 οι μαθητές/τριες της Α' τάξης πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για να παρακολουθήσουν συναυλία Μουσικής Δωματίου στο πλαίσιο του Μουσικού Graffiti.

Περισσότερες φωτογραφίες είναι διαθέσιμες στο σχετικό λεύκωμα.

Με τηλεσκόπια και κιάλια στο Δέλτα Αξιού!

Παίρνουμε τηλεσκόπια και κιάλια! Παίρνουμε και ένα λεωφορείο!

Είμαστε οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί των δύο παιδαγωγικών ομάδων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του 3ου Γυμνασίου Μίκρας και την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018 επισκεπτόμαστε το Κέντρο Πληροφόρησης του Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού, στη Χαλάστρα Θεσσαλονίκης!

Αρχικά θα παρακολουθήσουμε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για τους υγρότοπους με οπτικοακουστικά μέσα. Στη συνέχεια, θα φύγουμε από το Κέντρο Πληροφόρησης της Χαλάστρας για τον υγρότοπο όπου θα γίνει ενημέρωση και επιτόπου παρατήρηση ορνιθοπανίδας με τηλεσκόπια και κιάλια. Θα μάθουμε να αναγνωρίζουμε τα σημαντικότερα πουλιά της περιοχής, τη βλάστηση αλμυρού, υφάλμυρου και γλυκού νερού και θα ενημερωθούμε για τις ανθρώπινες δραστηριότητες και τα προβλήματα που ο άνθρωπος δημιουργεί στην προστατευόμενη περιοχή.

Μείνετε συντονισμένοι/ες γιατί σύντομα θα ανεβάσουμε πολλές πολλές φωτογραφίες!

Διδακτική επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ

Στις 22 Ιανουαρίου 2018 οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης του 3ου Γυμνασίου Μίκρας συμμετείχαν σε διδακτική επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Αρχικά, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν στο αμφιθέατρο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης μια παρουσίαση σχετικά με την ταυτότητα του ΑΠΘ, τις Σχολές και τα Τμήματά τους και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που προσφέρει το Ίδρυμα στους/στις φοιτητές/τριές του.

Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν στη νησίδα ηλεκτρονικών υπολογιστών της Βιβλιοθήκης μια δεύτερη παρουσίαση σχετικά με τον τρόπο ηλεκτρονικής αναζήτησης πηγών από την πλατφόρμα της Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ με τη χρήση φίλτρων και λογικών τελεστών. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να ακούσουν σχετικά με ζητήματα που αφορούν στην έρευνα, στη λογοκλοπή, στη δομή μιας ερευνητικής εργασίας, στη συγγραφή βιβλιογραφίας και στην παράθεση πηγών. Τέλος, ξεναγήθηκαν στο Επιστημονικό Αναγνωστήριο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης όπου εντόπισαν τους τίτλους των τεκμηρίων που είχαν προηγουμένως αναζητήσει.

Η Κεντρική Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ αποτελεί χώρο ιδιαίτερης επιστημονικής, ιστορικής και πολιτιστικής αναφοράς για την πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά και της χώρας. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια της διδακτικής επίσκεψης συνδέεται με τα μαθήματα της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας στο πλαίσιο των οποίων οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης αναπτύσσουν μικρές ερευνητικές εργασίες με αναζήτηση πληροφοριών από πολλαπλά είδη πηγών, συγγραφή εισηγήσεων και παρουσιάσεων στην τάξη.

Οι Μαθητικές Κοινότητες της Γ’ τάξης, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Γυμνασίου Μίκρας ευχαριστούμε θερμά τους/τις υπεύθυνους/ες της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ για τη φιλοξενία, τον πολύτιμο χρόνο που διέθεσαν και τις πλούσιες γνώσεις που μας μετέφεραν κατά την παραπάνω διδακτική επίσκεψη.

Διδακτική Επίσκεψη Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Την 1η Δεκεμβρίου 2017 μαθητές/τριες της Β' τάξης επισκέφτηκαν τις εγκαταστάσεις του Αστικού Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Robotsetgo στον  Τρίλοφο του Δήμου Θέρμης, στο πλαίσιο μιας διδακτικής επίσκεψης. Οι μαθητές/τριες, αφού παρακολούθησαν μια εισαγωγική παρουσίαση για τις δυνατότητες της Ρομποτικής, ακολούθησαν οδηγίες κατασκευής ρομπότ και στη συνέχεια τα προγραμμάτισαν ώστε να υλοποιούν ένα παιχνίδι σκυταλοδρομίας. 

"(...) Γενικά, η εκπαιδευτική ρομποτική (Robotics) είναι κλάδος της τεχνολογίας που ασχολείται με τη σχεδίαση, την ανάπτυξη και τη μελέτη ρομπότ. Η επιστήμη της Ρομποτικής αποτελεί συνδυασμό πολλών άλλων επιστημών, κυρίως δε της πληροφορικής, της ηλεκτρονικής και της μηχανολογίας. Η λέξη ρομπότ (Robot) προέρχεται από το Σλαβικό robota που σημαίνει εργασία. Τα ρομπότ είναι αυτόματες μηχανές με προγραμματισμένη συμπεριφορά. H χρήση των ρομπότ αποσκοπεί στην αντικατάσταση του ανθρώπου στην εκτέλεση του εκάστοτε έργου, τόσο σε φυσικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο λήψης αποφάσεων.

H Ρομποτική αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της παγκόσμιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας. Τα παιδιά όταν σχεδιάζουν,  κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ρομπότ έχουν την ευκαιρία να μάθουν παίζοντας και να αναπτύξουν δεξιότητες σε τομείς όπως η Πληροφορική, τα Μαθηματικά , η Φυσική , η Τεχνολογία , η Τέχνη, το Περιβάλλον, η Κοινωνία κ.ά."

Διδακτική Επισκέψη στο Πολεμικό Μουσείο

Στις 13 Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε η πρώτη διδακτική επίσκεψη  της φετινής σχολικής χρονιάς στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Οι μαθητές/τριες των τριών τάξεων του σχολείου ξεναγήθηκαν στα εκθέματα του μουσείου και παρακολούθησαν μια στερεοσκοπική ταινία για την ιστορία της αεροπλοΐας.